ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ТУРБОКОМПРЕСОРА
При розмові про гоночних, спортивних автомобілях, великих вантажних машинах і спец. техніки з високопродуктивними дизельними і бензиновими двигунами часто спливає тема турбокомпресорів, без яких їх робота не можлива. Турбокомпресор - це прекрасний приклад того, як при незначному збільшенні маси двигуна можна серйозно підвищити його потужність. З-за цього даний спосіб посилення агрегатів став дуже популярний по всьому світу. До того ж він дозволяє заощадити витрата палива, що є безумовним плюсом при постійному зростанні ціни на нафтопродукти, що веде до більш швидкої окупності машини і самого турбокомпресора.
Турбонагнетатели - це, по суті, примусова індукційна система, яка нагнітає стиснене повітря в циліндри згоряння, збільшуючи кількість виробленої енергії назад пропорційно кількості не переробленого палива. Для цього вона використовує кінетичну енергію відпрацьованого вихлопного газу, який потрапляє на турбінний корпус, де розкручує турбінне колесо інакше звану крильчаткою. У свою чергу на пряму поєднано і розкручує через вал повітряне колесо, яке затягує повітря через повітряний фільтр, що перешкоджає попаданню сторонніх предметів всередину турбіни. Ну а повітряна крильчатка нагнітає повітря з компресорного корпусу в циліндри. Це дає більше енергії при кожному вибуху у всіх циліндрах, збільшуючи потужність двигуна.
Природно двигун з встановленим на ньому турбокомпресором виробляє більше енергії, ніж аналогічний, що підвищує співвідношення потужності до ваги. Але при цьому у нього є свої незначні мінуси, які проявляються в експлуатації. В середньому частота обертання турбіни в 30 разів більше ніж швидкість роботи будь-якого двигуна, з-за чого температура всередині неї набагато вище. Різка зупинка після активної роботи або швидкий старт не прогрітого двигуна може привести до поломки турбокомпресора.