НА ЩО ПОТРІБНО ДИВИТИСЯ ПРИ ПОКУПЦІ ТУРБІРОВАННОГО АВТОМОБІЛЯ?

При виборі уживаного авто з трубированным двигуном варто всебічно оцінити його стан, щоб не потрапити в халепу, витративши гроші даремно і після цього залишитися з носом. Нижче наведена вичерпна покрокова інструкція при огляді вподобаного вам автомобіля. Можливо вам знадобляться далеко не всі пункти і ви відразу помітите несправність, але все ж варто знати більше, коли-небудь це може стати вам у нагоді.
ЕТАПИ ОГЛЯДУ ТУРБІРОВАННОГО АВТОМОБІЛЯ
Природно спочатку ми почнемо з найбільш простого і доступного – подивимося відмітки в сервісній книжці. Дивлячись її нам, важливо переконатися, що машина регулярно проходила ТО.
ОГЛЯД ТУРБІРОВАННОГО ДВИГУНА
Далі перейдемо до найбільш об'ємну і важливого етапу - візуальному огляду. Для цього заглянемо під капот, подивимося на серці нашого майбутнього автомобіля і перевіримо його стан. Оскільки в темі статті згадується турбокомпресор то йому, то ми і приділимо максимум уваги в переліку дій при перевірці.
- Насамперед подивіться на стан масла і, в особливості на його колір. Якщо воно чорне, то попередній власник погано стежив за обслуговуванням і швидше за все турбокомпресор, як і весь двигун, дихає наладом і вам варто насторожитися.
- Зверніть увагу, пофарбований чи корпус турбіни. Якщо так, то під фарбою можливо намагаються приховати шлюб і сліди від недбалого і неякісного ремонту.
- Підтікання охолоджуючої рідини навколо турбокомпресора говорять про однієї або декількох причин:
- Зношеність деталей ТКРа
- Низькоякісний ремонт
- Відсутність герметичності з'єднання турбонаддува з системою охолодження
- Придивіться до стану патрубків. Якщо на них видно які-небудь дефекти, перекоси і загини сполук, то це свідчення недобросовісної та неправильної зборки, ремонту або встановлення.
- Подряпини і сліди від ключа на штанзі приводу у перепускного клапана (частина актуатора) говорять про те, що попередній власник особисто або ремонтна організація, куди потрапляв автомобіль, збільшували потужність наддуву, що заборонено всіма виробниками турбокомпресорів, оскільки це призводить до зменшення терміну служби ТКР. Також можливо, що внаслідок цих маніпуляцій люди, які робили їх, накрутили занадто великий тиск з-за чого агрегат швидко прийде в непридатність і не буде, підлягають ремонту.
- Наявність випускного клапана на шлангу приводу перепускного клапана турбокомпресора підвищує тиск у всьому турбонаддуве. Дане удосконалення дозволено встановлювати тільки за попередньою домовленістю з виробником ТКР інакше відбудеться автоматичне анулювання гарантії на турбокомпресор, з-за того що цей девайс може стати причиною поломки.
- До таких же наслідків прийде і заміна приводу перепускного клапана чиє тиск скидання вище, ніж у штатного.
- Також варто, стежить шлангу приводу перепускного клапана, якщо на ньому є тріщини, то це призведе до некоректного зростання тиску.
- Сліди масла на повітряному фільтрі свідчать про сильному зносі і прийдешньої несправності двигуна.
- Якщо компресорне колесо (радіальний люфт) ходить з боку в бік більш ніж на 0,8 мм відносно осі, то швидше за все підшипники сильно зносилися і їх варто міняти.
- Особливу увагу варто приділити огляду впускного патрубка турбокомпресора, якщо на ньому є тріщини в особливості наскрізні, то через них всередину турбокомпресора можуть потрапляти дрібні частинки і неочищене повітря, викликають серйозні пошкодження колеса компресора, який має частоту обертання до 280 тисяч обертів.
- Для перевірки цього пункту вам знадобиться дозвіл господаря автомобіля. Треба зняти повітряний фільтр і заглянути всередину компресорного колеса. Якщо ви помітили сліди тертя всередині нього, то можете бути впевнені, що підшипники сильно зносилися і їх найближчим майбутні потрібно буде терміново міняти, інакше турбокомпресор прийде в непридатність.
- Тріщини на интеркуллере і його патрубках є яскравим доказом того, що тиск в наддуве знижено і відповідно в циліндри поступає менше повітря.
- Придивіться до району трубки подає масло в турбокомпресор у випадку негерметичності гідролінії навколо будуть сліди масла, дана несправність загрожує масляним голодуванням ТКР і як наслідок перегрівом і поломкою.
- Пережимы і загини дренажної олійною трубці призводять до просочування олії через ущільнення в корпусі ТКР і характерному вихлопом блакитного кольору.
- Поява загинів на патрубках в системі вентиляції картера також призводить до викидів блакитного кольору.
ПЕРЕВІРКА ТУРБОКОМПРЕСОРА В РОБОЧОМУ СТАНІ.
Від капання по нутрощах перейдемо до найприємнішого, того заради чого ми власне і затіяли цей огляд.
ПЕРЕВІРИМО, ЯК ПОВОДИТЬСЯ МАШИНА В РУСІ.
- Причиною надто слабкого чи сильного розгону є неправильно налаштоване тиск наддуву, викликане поганий налаштуванням або несправністю перепускного клапана. До можливих причин слабкого розгону може бути зарахована витік повітря чи інше ушкодження вказане вище.
- Если при ускорении машины возникает свист, то это свидетельствует о том, что впускная система двигателя потеряла герметичность или турбокомпрессор потерял баланс. Последнее не относится к спортивным автомобилям, у которых установлен большой турбокомпрессор, для них этот звук является характерным.
- Когда во время движения и ускорения слышен вой и скрип, это значит, что подшипники турбокомпрессора сильно износились и нуждаются в замене.
- Детонация. Ее наиболее вероятными причинами являются:
- Низкокачественное топливо
- Неправильная регулировка системы сжигания
- Плохое обслуживание двигателя
- Чрезмерно высокое давление
- Причины выхлопа голубого цвета при разгоне автомобиля указаны выше.
- А вот выхлоп голубого цвета при замедлении движения машины говорит об износе ЦПГ.
ОЦЕНКА СОСТОЯНИЯ ТУРБОКОМПРЕССОРА ПО ВЫХЛОПНЫМ ГАЗАМ.
От капота и руля перейдем к выхлопной трубе и оценим состояние двигателя по отработанным газам. Для этого оставьте автомобиль на десять минут на холостых оборотах. Затем перейдем непосредственно к самой проверке:
- Голубой цвет выхлопа на холостых оборотах показывает перегрев турбокомпрессора или его отдельных частей, с образованием на них дефектов и может свидетельствовать о таких неисправностях:
- Чрезмерный износ подшипников
- Не герметичность уплотнений
- Неисправности в работе дренажной гидролинии или вентиляционной системы
- Белый цвет выхлопа на холостых оборотах появляется, если в цилиндры попадает вода, превращается в пар и выходит вместе с продуктами горения. Данный вид неисправности влечет за собой сильное снижение продуктивности работы двигателя и вероятно говорит о:
- Трещина в головке блока
- Пошкоджена прокладка на голівці блоку
- Пошкодження в самому блоці двигуна
- У рідкісних випадках білий вихлоп є характерною особливістю нормальної роботи турбіни
- Чорний колір вихлопу на холостих обертах:
- Знос форсунок
- Знос паливного насоса високого тиску (ТНВД)
- Неправильне регулювання системи подачі палива